" Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara"
"The mediocre teacher tells.
The good teacher explains.
The superior teacher demonstrates.
The great teacher inspires."
Get link
Facebook
X
Pinterest
Email
Other Apps
Comments
Popular posts from this blog
‘KERIS’ MEMBANTU MENINGKATKAN PENGUASAAN KONSEP LITAR BERSIRI DAN LITAR SELARI JUHAIDA BINTI ZAINOL DISELIA OLEH DR. HJH. FAUZIAH BINTI HJ.YAHYA Kajian tindakan ini bertujuan untuk membantu meningkatkan konsep litar bersiri dan selari subjek kajian menggunakan kit pembelajaran ‘KERIS’ disamping memperbetulkan miskonsepsi mereka semasa sesi intervensi dalam tajuk litar elektrik. Selain itu, amat diharapkan agar kajian ini dapat memudahkan para guru untuk mencari suatu kaedah yang sesuai untuk meningkatkan ingatan dan penguasaan murid mempelajari tajuk Elektrik. Kit Pembelajaran ini diperkenalkan kepada lima orang subjek kajian di dalam kelas tahun 5 Murni di salah sebuah sekolah di daerah Melaka Tengah. Kaedah ini menggunakan kit pembelajaran yang disertakan dengan pelan litar bersiri dan litar selari yang telah dilabel. Subjek kajian diminta membina litar selari dan litar bersiri di atas pelan litar tersebu...
Perspective of science lecturers' in implementing science curriculum in teacher training college Fauziah Hj Yahya, Hafsah Jantan, Halimatussadiah Saleh, Abdul Rahim Hamdan Department of Educational Foundation and Social Science Research output : Contribution to journal › Article Abstract The article aims to identify lecturers' perspectives in implementing PISMP science curriculum in Teacher Training College (TTC) Malaysia based on teaching experience using CIPP model. The respondents were 105 lecturers from 20 TTC Malaysia. The study used a questionnaire consist of 74 items that cover the four dimensions (Context, Input, Process and Product). Data collected through questionnaires were analyzed using one-way ANOVA. The study found that there was not a significant difference of curriculum goals and curriculum objectives based on teaching experience at school. For input dimension, there was no significant difference of assessment and ...
Comments
Post a Comment